Абонирай се сега за да
получаваш по имейл нашите
невероятни промоции!
Безплатна доставка над 39.99 лв | Свържи се с нас: 0700 20 456
BGN
  • USD
  • EUR
  • BGN
    Филтри

    Категории

    Анкета

    Как функционира електронната цигара?

    Дата: 14 Мар 2018

     

    Как функционира електронната цигара?

    Статията в оригинал можете да прочетете ТУК

     

    Как функционира едно електронно устройство за изпаряване? Това е въпрос, на който много хора изглежда не знаят точния отговор - а много от тях - включително учени и журналисти - наистина трябва да знаят по-добре. За щастие не е толкова трудно да се обясни и точно това ще направим в тази статия.

    Електронните цигари също се наричат "вейпинг устройства" и това дава голяма представа за начина, по който те работят. Големият бял облак, който създават, не е дим; това е аерозол, съставен от изпарения и малки капчици течност. Всички електронни компоненти и други части вътре в електронната цигара се обединяват, за да създадат този аерозол от течността в резервоара.

    Всяка електронна цигара има три основни компонента: батерия, резервоар и атомайзер. Всичко това идва с огромно разнообразие от типове и размери и доста често ще видите две или дори всичките три обединени заедно. Устройството е едно, но със сигурност то съдържа има и трите - в противен случай няма да работи. Ето какво прави всяко от тях:

     

    Батерията

    Батерията на електронната цигара осигурява електричеството, което захранва вейпинг устройството. Почти всички електронни цигари използват литиево-йонни или литиево-полимерни батерии, защото могат да поберат много енергия в малко пространство; батериите се изтощават доста по-често, отколкото сте свикнали да виждате в други преносими електронни устройства - затова електронната цигара или модът се нуждаят от наистина добри батерии.

    Всички по-малки (бел. Esmoker.bg - и по-стари!) вейпинг устройства - онези, които приличат на традиционни цигари, плюс по-популярните модели с писалка, имат вградена батерия. Това означава, че когато батерията се изхаби (обикновено след около 300 цикъла на зареждане), трябва да изхвърлите цялото устройство и да го замените.

    Някои големи електронни цигари - устройствата, наречени "модове" - също имат вградени батерии. Тези батерии са по-мощни и са способни да съхраняват много повече енергия, така, че те обикновено надживяват останалата част от устройството. Когато батерията се изтощи след фабрично заложеният й гарантиран от производителя брой цикли, просто я сменяте с друга батерия, без да се налага да изхвърляте цялото устройство. Това дава голямо удобство и добро функциониране на мода.

     

    И накрая, повечето модове използват сменяеми батерии. Те идват в няколко размера, но почти всички съвременни устройства използват размера 18650. Сменяемите батерии имат няколко предимства. Очевидно е, че ако батериите се изтощят, можете просто да ги замените и да продължите да използвате модела. Това ви позволява бързо да презаредите плоските в самостоятелно зарядно устройство.

     

    Картозаймерите

    Всички електронни цигари имат някакъв резервоар за съхраняване на течността и захранването й с фитил. Това е т.нар. картомайзер. В моделите с цигари това може да бъде малък пластмасов патрон за еднократна употреба; други имат стъклен резервоар за повторно пълнене. Към днешна дата те достигат широк спектър от възможности, но благодарение на рестриктивен закон на ЕС в момента вместимостта им е ограничена до 2 мл.

    Картомайзерите всъщност са доста сложни устройства. Големия проблем за дизайнера на картомайзери е да създаде резервоар, който да пусне въздух, без да оставя течността да протече. Най-простият начин е да се получи бобината над резервоара, като фитилите висят в течността. Това често се наблюдава в малки танкове "клиъромайзери", които се използват на устройства с формата на писалки, но някои от тях използват и по-големи.

    Други картомайзери имат серпентина в дъното на резервоара, заобиколен от мини-комин, водещ до мундщука. Фитилът минава през малките дупки в комина, а въздушните отвори са в основата на резервоара. Докато има достатъчно течност в резервоара за покриване на дупките на фитила, частичен вакуум вътре предотвратява изпускането през въздушните отвори.

     

    Атомайзерът

    Парата всъщност се произвежда от намотка от тел или метална лента, навита на кръг и с фитил. Съвременните фитили обикновено са изработени от памук, но в миналото са използвани силициев диоксид, керамика и дори стоманена мрежа. Това е най-простата част на устройството; фитилът пренася течността към серпентината, която я изпарява, загрята от батерията.

    Някои атомайзери са "възстановими" - трябва да направите своя собствена намотка и фитил. Други използват единици за еднократна употреба, които просто се развиват и се сменят всяка седмица или две.

     

    Как работи ВСИЧКО ТОВА?

    Една напълно окомплектована електронна цигара има заредена батерия и резервоар, пълен с никотинова печност и серпентина. При натискане на бутона (или с вдишване при най-евтините модели) батерията започва да захранва захранването на серпентината. Тъй като това е направено от тънък метал, то бързо се нагрява и така течността влиза в контакт с него. Почти веднага, намотката се заобикаля с малък, плътен облак от пара.

     

    Когато вейпърът (човекът, който използва електронната цигара или е-мод) дърпа въздух, въздухът се изтегля през въздушните отвори и над серпентината. Това издърпва изпарението до мундщука, което позволява повече течност да се изпари. Бобината ще продължи да създава пара, докато въздушният поток не спре или не изпревари способността на фитил да я захранва с течност. Повечето вейпъри засмукват до пет или шест секунди и с модерна електронна цигара, която може да създаде наистина много пара!

    Остави мнение/коментар

    Код за сигурност
    • Все още няма коментари
    Върни До Горе